Stäng

Din kundvagn(0)

Kundvagnen är tom
Totalt 0 kr
Till kassan
  • Telefon 08 - 522 79 200
  • 11 – 17 alla vardagar
  • Helger och kvällar: Boka gärna tid för visning

LEVERANSVILLKOR

Orderbekräftelse

När vi mottagit din beställning skickas det inom kort ut en orderbekräftelse till din e-post. Där finns information om din beställning. Kontrollera alltid din bekräftelse och kontakta oss via telefon 0852279200 eller info@searay.se snarast om något känns oklart.

Om du önskar ändra en beställning i efterhand kontaktar ni kundtjänst med din fråga så ser vi om vi kan hjälpa dig! Vid ändringar i order som redan levererats gäller särskilda villkor.

 

Utlämningsställe

Paketet levereras alltid till närmaste utlämningsställe. Så snart paketet har anlänt till ditt utlämningsställe så skickas en SMS avisering till dig som du tillsammans med legitimation behöver vid uthämtning.
Du kan även använda ditt kollinummer för att lösa ut din order

 

Leveranstid

Se leveranstiden i respektive produkts informationstext. Leveranstiden är vanligtvis mellan 1 och 5 arbetsdagar från beställningsdagen, se info på den enskilda produkten. Vid slut i lager kan produkt finnas hemma hos oss mellan 3 och 10 dagar. Har produkterna du vill beställa olika långa leveranstider och du vill ha varor med kort leveranstid först bör du göra två separata beställningar. Vid eventuell leveransförsening meddelas du via e-post eller telefon om detta 7 respektive 20 dagar efter köpttillfället. Vid leveransförsening har du rätt att häva köpet. Vi reserverar oss för slutförsäljning och eventuella prisfel.

 

Dröjsmål i leverans

Även om vi gör vårt yttersta för att leverera det som har blivit beställt i utlovad tid kan det bli fel. Om leveransen dröjer från vad som har utlovats ber vi dig kontakta oss omgående så att vi kan undersöka varför leveransen dröjer. Om du vill annullera en försenad vara, vänligen kontakta snarast, 0852279200 eller info@searay.se. Nobless Marin AB tar inte ansvar för någon som helst skada som kommit till följd av att en aviserad leveranstid överskridits. Vi kontaktar er om leveransen är försenad och det är viktigt att du erhåller varan inom viss tid.

 

Transport

All transport sker med hjälp av DB Schenker.
Anmäl transportskador så fort som möjligt och utan dröjsmål till DB Schenker. All kontakt med transportföretaget sker via www.dbschenker.se

BETALNINGSVILLKOR

Dessa allmänna villkor är tillämpliga på alla de avtal som du sluter på www.noblessmarin.se. Genom att beställa varor på www.noblessmarin.se accepterar du de allmänna villkoren. Avtalet upprättas samtidigt som din beställning accepteras. Enligt lag måste du vara över 18år för att få göra en kortbetalning på www.noblessmarin.se

Vid telefonbeställning betalar du mot postförskott, genom förskottsbetalning till vårt bankgiro eller via Swich. Av säkerhetsskäl accepterar vi inte kortbetalning vid beställning via telefon.

 

Kampanjer

Kampanj gäller så långt lagret räcker. Erbjudanden utan ett tydligt slutdatum gäller så långt lagret räcker. Nobless Marin AB reserverar sig mot eventuell slutförsäljning vilket kan resultera i delleveranser.
Vi reserverar oss för slutförsäljning samt för lagerhållning hos våra leverantörer, samt för de eventuella prisfel som kan uppstå. Ibland händer det att någon av de varor som du beställt inte finns i lager och blir restnoterad. Detta beror då på att varan då ej finns i lager eller att leveransen är försenad. Det skickas då ett mail till dig inom 1-3 dagar. Kontakta oss om du vill annullera din restnotering eller om du har frågor kring leveranstider etc.

 

EJ uthämtat paket

För alla paket som inte hämtas ut debiteras en avgift på 95 SEK. Avgiften motsvarar kostnaderna för expeditionsavgift, returfrakt och hantering. Betalningsvillkor är 10 dagar. Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift på 50 SEK samt dröjsmålränta och ev. inkassokostnader. Om du ångrat dig när paketet har skickats från oss måste du hämta ut paketet på ditt utlämningsställe och skicka tillbaka det till oss. Om paketet inte hämtas ut blir det automatiskt registrerat som ej uthämtat och debiteras därefter.

 

Priser

Alla priser på www.noblessmarin.se är angivna i SEK, inklusive moms. På beställning som är mindre än 695 SEK tillkommer frakt på 95 SEK. Beställning på 695 SEK eller mer är fraktfri.

Betalning – Smidigt och säkert

 

I samarbete med Ecster erbjuder vi faktura, delbetalning och kortbetalning genom e-handelskassan Ecster Pay. Genom att använda kassan godkänner du Ecster Pays användarvillkor. Genom att klicka på "Genomför köp" accepterar du betalningsansvar, villkor för valt betalsätt samt godkänner våra köpvillkor. Hantering av all information i Ecster Pay sker krypterad med SSL.

Delbetalning

Ibland kan det kännas bra att inte ta hela kostnaden på en gång. Med delbetalning från Ecster betalar du alltid i en takt som passar dig.

Villkor för delbetalning

 

 

Kortbetalning

Vi erbjuder kortbetalning med Visa, Mastercard och Maestro. Ingen avgift tillkommer för betalning med kort.

Villkor för kortbetalning

 

Postförskott – Betala vid utlämningsstället

Vid postförskott får du en avi i brevlådan som du tar med dig när du löser ut ditt paket på posten. Detta betalningssätt medför en kostnad på 56 skr. Avgiften betalar du när du hämtar ut ditt paket.

 

BYTES OCH RETURRÄTT

Du har full retur och bytesrätt inom 14 dagar från att du mottagit varan, förutsatt att du inte använt varan och att den returneras i oskadat skick.
Kläder får provas, men ej användas. Retur- och bytesrätten gäller inte underkläder. Alla etiketter ska finnas kvar på varorna. Alla varor som skickas tillbaka, måste vara packade i påse eller kartong.

För att returen ska godkännas måste den returnerade varan vara i väsentligt oförändrat skick. Varan bör förpackas väl, lämpligen i sin originalförpackning med tillhörande inneremballage och tillsammans med eventuella tillbehör, transportskador på grund av bristfällig emballering debiteras dig som kund. Sätt inga adresslappar direkt på varans förpackning utan lägg originalkartongen i en annan kartong.

Vi ser gärna att du uppger orsak till returen samt returnerar varan tillsammans med fakturan (eller en kopia av fakturan, fram och baksida) detta påskyndar hanteringen utav din retur.

Du måste själv bekosta returporto. Retur måste skickas som Företagspaket till Nobless Marin AB. Spara ditt inlämningskvitto - tänk på att du ansvarar för returförsändelse!

Nobless Marin AB åtar sig inget ansvar för transportskador till följd av dålig emballering vid retur.
Vid byte, retur eller reklamation går vi efter Konsumentverkets regler för e-handel.

 

Ångerfrist och meddelande

Vår målsättning är att du ska bli nöjd med den vara eller de varor du köper hos oss. Handlar du från Nobless Marin AB har du därför enligt distans och hemförsäljningslagen rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från att du har tagit emot den. Du måste dock meddela vår oss detta, info@searay.se 
För att snabbare kunna hantera ditt ärende ber vi dig uppge följande information:

  • Ordernummer
  • Fakturanummer
  • Titel på de produkter du vill returnera.

OBS! Vi ber dig observera att det inte betraktas som ett utnyttjande av ångerrätten att inte hämta ut ett paket eller att inte ta emot en leverans.

Återbetalning

Återbetalning för en returnerad vara betalas tillbaka till kundens konto inom 30 dagar. Om du har betalat via kort så återför vi pengarna till ditt konto eller om du har betalat via Konto så reglerar vi det mot ditt saldo.

 

Reservationer

Nobless Marin AB reserverar sig för slutförsäljning samt att de varor kan utgå ur sortimentet. Vi kan inte garantera att alla bilder exakt återger produkternas verkliga utseende. Vi reserverar oss även för eventuella tryckfel på denna hemsida.

Nobless Marin AB förbehåller sig rätten att justera priser och eventuella prisfel.

 

Force Majeure

Nobless Marin AB är befriad från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse enligt detta avtal, om underlåtenheten har sin grund i befriande omständighet enligt nedan och omständigheten förhindrar, försvårar eller försenar fullgörandet. Såsom befriande omständighet skall anses bl.a. myndighets åtgärd eller underlåtenhet, nytillkommen eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, brand, översvämning, sabotage, olyckshändelse av större omfattning eller annan typ av naturkatastrof. I force majeure ingår myndighets beslut som påverkar marknad och produkter negativt, t.ex. restriktioner i indikation, varningstexter, försäljningsförbud etc, onormal nedgång i marknaden samt om bolaget utsetts för kriminell aktivitet som påverkar verksamheten.

 

Lagen om distanshandel

Nobless Marin AB följer lagen om distanshandel. Läs mer här.

 

Tvist

Vid eventuell tvist kommer Nobless Marin AB att följa Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.

 

FÖRETAGSUPPGIFTER

Nobless Marin AB
Sundstabacken 2
120 30 Stockholm

Telefon: 08-52279200

E-post: info@searay.com

Vårt organisationsnummer är 556159-2584.

Vår kundtjänst är öppen helgfria vardagar mellan kl 11.00-17.00

Standardvy | Byt till Mobil vy